مقاله مقایسه زبان و بیان نمادین در نقش برجسته های پاسارگاد با نوع بیان در معماری سنتی ایرانی – اسلامی

مقاله مقایسه زبان و بیان نمادین در نقش برجسته های پاسارگاد با نوع بیان در معماری سنتی ایرانی - اسلامی
مقاله مقایسه زبان و بیان نمادین در نقش برجسته های پاسارگاد با نوع بیان در معماری سنتی ایرانی - اسلامی
مقاله مقایسه زبان و بیان نمادین در نقش برجسته های پاسارگاد با نوع بیان در معماری سنتی ایرانی - اسلامی

مقاله مقایسه زبان و بیان نمادین در نقش برجسته های پاسارگاد با نوع بیان در معماری سنتی ایرانی – اسلامی

مقاله مقایسه زبان و بیان نمادین در نقش برجسته های پاسارگاد با نوع بیان در معماری سنتی ایرانی – اسلامی

چکیده

معماری ایرانی قبل از ظهور اسلام در دوره‌های مختلف رشد یافت و با ظهور اسلام تحول عظیمی در آن‌ به تأسی از دستورات دین جدید بوجود آمد.با توجه به اهمیت پارسیان و شیوه آن‌ها،این مقاله ابتدا به توضیح درباره هخامنشیان و چگونگی شکل‌گیری امپراطوری و سقوط پارسیان و دوران‌های تاریخی پس‌ از این امپراطوری پرداخته و سپس به ذکر ویژگی‌های پاسارگاد و دلایل اهمیت آن می‌پردازد. در بخش بعدی دین و آیین دینی در دوره هخامنشیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به مطالعه نقوش‌ و جزییات معماری در بناهای پاسارگاد و به صورت ویژه کاخ‌های کورش از دیدگاه محققانی که در پاسارگاد تحقیق کرده‌اند می‌پردازد.در ادامه به بیان تأثیر اسلام بر هنر و معماری سنتی ایرانی-اسلامی و جنبه‌های‌ نمادین آن پرداخته و در نهایت جنبه‌های نمادین و متأثر از مذهب را در معماری این دو دوره به خصوص در جزییات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کند.از این امپراطوری پرداخته و سپس به ذکر ویژگی‌های پاسارگاد و دلایل اهمیت آن می‌پردازد. در بخش بعدی دین و آیین دینی در دوره هخامنشیان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس به مطالعه نقوش‌ و جزییات معماری در بناهای پاسارگاد و به صورت ویژه کاخ‌های کورش از دیدگاه محققانی که در پاسارگاد در ادامه به بیان تأثیر اسلام بر هنر و معماری سنتی ایرانی-اسلامی و جنبه‌های‌ ایران در این زمان برای جهان قوانین‌ 1-پاسارگاد یادبود کورش بزرگ است. خدای بسیار مهمی در پارس بوده و این اهمیت را انتخاب این مکان بوده است. در این کاخ نقش برجسته سنگی درگاه شمالی‌ ابو الکلام آزاد این نظریه را مطرح کرده که‌ ضمن اشاره به نمونه اصلی این نقش در هنر آشور نقش برجسته نمی‌تواند تصویر کورش باشد و آرامگاه کورش قرار گرفته است.

 

 

 

«« دانلود فایل با لینک مستقیم »»

 

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مقاله مقایسه زبان و بیان نمادین در نقش برجسته های پاسارگاد با نوع بیان در معماری سنتی ایرانی – اسلامی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ما را دنبال کنید