مقاله نقش تبلیغات شهری در مناظر شهری
مقاله نقش تبلیغات شهری در مناظر شهری
مقاله نقش تبلیغات شهری در مناظر شهری
منظر شهری، ترکیب نسبتاً جدیدی است که پیش از آنکه دست اندرکاران علم و نظر به تبیین آن بپردازند، در میان مردم و حرفه مندان مورد استفاده واقع شد. نخستین بار مرحوم دکتر «مزینی» در دهه 50 ، که کتاب «کوین لینچ » به نام «تصویر شهر» (یا تصور شهروندان از شهر) را «سیمای شهر» ترجمه کرد، این مفهوم را در ادبیات حرفهای و علمی ایران مطرح ساخت. از آن پس تا سالهای بسیار، سیمای شهر تنها واژه برای صحبت کردن درباره مفهوم، معنا و صورت شهر بود و در ابتدا بیشترین کاربرد مفهومی این واژه، ریخت شهر و فیزیک ساختمانها بود. دو دهه پس از آن اصطلاح منظر شهری پیدا شد. این اتفاق در ابتدا بیشتر متکی بر تنوع زبانی بود تا عمق فلسفی. اما با تشکیل کرسی آموزش منظر در دانشگاههای ایران، سطح حرفهای و تجربی تعریف منظر به مرتبه علمی ارتقا پیدا کرد. اگرچه هنوز دامنه مناقشهها پیرامون سیما یا منظر و اشتراکات آن با طراحی شهری، فضای سبز، مرمت شهری، محیط زیست و امثال آن کم و بیش جریان دارد، اما پشتوانه محکم علمی و نظریه های مبنایی منظر به سهولت، پرس شهای تازه پدید آمده را پاسخ می دهد. اگرچه استوارشدن معنای صحیح از پدیده ها در ایران به دلیل رایج نبودن تخصص و رواج شهرت، تلاشی بیشتر از آنچه در دنیا معمول است، نیاز دارد. در نخستین همایشی که وزارت مسکن و شهرسازی تحت عنوان «سیما و منظر شهری، تجارب جهانی و چشمانداز آینده» در سال 1382 با مدیریت گروه بزرگی از اساتید شهرسازی دانشگاهها برگزار کرد، این تعریفـ به مثابه خشت اول که کج نهاده شد- ارائه شد : “منظر شهری عینیتی است که مستقل از انسان وجود دارد و توسط او ادراک می شود” (باغ نظر، 1383). بعداً همین تلقی نادرست خطاهای دیگری را به همراه آورد: “منظر شهری، واقعیتی عینی است که در مشاهده هر فرد به دیده میآید. منظر ، چیزی است عینی و منظر ذهنی معنایی نخواهد داشت جز چیزی که به چشم آید ولی به چشم دل. منظر حوزه قابل رؤیت از کی نقطه ، کی مسیر و مکان ویژه است. بستر منظر شهر؛ هندسه فضا ، کالبد و به عبارت دیگر ، فرم کالبدی است. همه این تلق یها با رواج تعریف ارسطویی از شهر صورت می گرفت؛ اگرچه نویسندگان آنها تلاش می کنند تعبیر قدیمی را با آرایش جدید و ادبیات روز عرضه کنند، اما حاکمیت تلقی کالبدی از شهر در متن تعابیر آنها پیدا است”.مقاله نقش تبلیغات شهری در مناظر شهری
سده بیست و یکم میلادی، سده انقلاب اطلاعاتی است و تنوع رسانه ای یکی از ویژگی های این دوران به شمار می آید. در روزگار که به عنوان دوره ی ارتباطات شناخته می شود، تبلیغات خود را به عنوان یک دانش پیشرفته مطرح کرده و به عنوان یک ابزار مهم برای پیشبرد مقاصد اقتصادی و نفوذ در…مقاله نقش تبلیغات شهری در مناظر شهری
ادامه متن را دانلود کنید.
«« دانلود فیلم با لینک مستقیم»»
برچسب ها arc gisBRTgooglegoogle earthiranianshahrsaz.irshahrsazshahrsaz98.irspsswww.iranianshahrsaz.irwww.shahrsaz98.irآموزش spssآموزش تهیه نقشهآموزش رایگان جی ای اسآموزش شهرسازیآموزش های شهرسازیاخبار شهرسازیاخبار شهرسازی ایراناس پی اس اساس پی اس اس در شهرسازیایرانایرانیان شهرسازبافت فرسودهبرنامه ریزیبرنامه ریزی شهریبرنامه ریزی منطقه ایبی ار تیپاور پوینت شهرسازیپایان نامه شهرسازیتبلیغات شهریتحلیل نقش تبلیغات شهریتهرانتوپوگرافیتوسعهتوسعه پایدارتوسعه پایدار شهریتوسعه شهریجزوه شهرسازیحقوق و قوانین شهریحمل و نقل شهریدانلود فیلم با لینک مستقیمدانلود مقالات معماریدانلود مقالهدانلود مقاله بررسی و تحلیل نقش تبلیغات شهری در مناظر شهریسایت ایرانیان شهرسازسایت شهرسازیسده بیست و یکم میلادی، سده انقلاب اطلاعاتی است و تنوع رسانه ای یکی از ویژگی های این دوران به شمار می آید. در روزگار که به عنوان دوره ی ارتباطات شناخته می شود،شهرداریشهرداری تهرانشهرساز ایرانشهرساز برترشهرساز98شهرسازی ایرانیشهرسازی چیستطرح تفصیلیطرح جامعطرح شهریطرح هادیطرح های شهرسازیطرح های شهریطرح1طرح2طرح3طرح4طرح5طرح6عکس شهرمترومدیریت شهریمقالاتمقالات شهرسازیمناظر شهریمنظر شهریمهندسی شهرینقشه شهرسازینقشه کاداسترهمایش شهرسازی
0 دیدگاه در “مقاله نقش تبلیغات شهری در مناظر شهری”