مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد

مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد

مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد

چکیده

برنامه‌ریزی راهبردی به‌عنوان یک ابزار جهت انجام بهتر فعالیت‌ها و رسیدن به اهداف مطلوب در آینده و در راستای اهداف تعیین شده به‌کار می‌رود. برنامه‌ریزی راهبردی می‌تواند به‌عنوان پاسخی به مشکلات پیش‌آمده در صنعت گردشگری نیز مطرح شود. در هسته گردشگری مانند تمام فعالیت‌های تجاری دیگر باید «راهبرد گردشگری» تجسم یابد. از جمله مدل‌های برنامه‌ریزی راهبردی مورد استفاده در توسعه گردشگری به‌ویژه در گردشگری شهری، مدل سنتی SWOT است. امروزه پس از سال‌ها استفاده و ارزیابی از این مدل کاربردی این نتیجه حاصل شده که SWOT مبتنی‌بر الهامات ذهنی و غیرسیستماتیک است، (داده‌های کیفی) و از سوی دیگر از کمی‌سازی اجتناب کرده و همچنین فاقد قدرت پیش‌بینی است. مدل Meta-SWOT در یک برنامه متشکل از پنجره عنوان و هفت پنجره به‌هم پیوسته اجرا می‌شود. هدف آن رهنمون ساختن تصمیم‌گیرندگان در فرایندی یک‌پارچه از مرحله اولیه توفان مغزی به ایجاد فهرست رتبه‌بندی‌شده‌ای از اولویت‌های استراتژیک است. این ابزار بازبینی‌های نامحدود نهاده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، زیرا افراد تصمیم‌گیرنده ارزیابی خود را در طول یک فعالیت برنامه‌ریزی تغییر می‌دهند. این پژوهش با هدف توسعه گردشگری در شهر یزد برای نخستین‌بار به معرفی مدل استراتژیکMeta-SWOT  در امر گردشگری شهری پرداخته است. 

مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد

مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد

مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد

مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد

 

«« دانلود فایل با لینک مستقیم »»

 

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مقاله نقش تکنیک Meta SWOT در برنامه ریزی راهبردی گردشگری شهر یزد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

ما را دنبال کنید